Namensessie ‘meest aantrekkelijke werkgever’

Opdrachtgever: Partners voor Jeugd

Jeugdzorg staat onder grote druk: er is hoge werkdruk, veel administratieve rompslomp en daardoor veel uitval en uitstroom van medewerkers. Ook Partners voor Jeugd heeft hier last van. Zij hebben daarom een programma opgesteld met als doel een aantrekkelijke werkgever zijn. Voor dit programma ‘Meest Aantrekkelijke Werkgever’ was Partners voor jeugd op zoek naar DE naam. De vraag aan aha!nneke was om een namensessie te faciliteren om tot een eerste lijst met potentiële namen te komen voor dit programma. 

Uitdaging

Om de deelnemers alvast op te warmen voor de sessie vroeg ik ze om een voorbeeld mee te nemen van wat ze zelf een goede naam vonden. Dit gebruikten we tijdens de sessie om eerste randvoorwaarden te formuleren voor DE naam. Aan de hand van verschillende creatieve technieken, bijvoorbeeld door niet alleen met woorden maar ook met beelden na te denken over de uitstraling van DE naam, kwamen we tot een veelvoud aan potentiële namen. 

Aanpak

Het resultaat was een shortlist met potentiële namen die is voorgelegd aan een grote groep medewerkers via een poll. Daar is uiteindelijk een winnaar uit gekomen. 

Impact