Co-creëren van Campus concepten

Opdrachtgever: Albron

Albron had het idee voor drie Campus-concepten: The Bakery Cafe, Campus To Go en The Kitchen. Ze wilde deze verder ontwikkelen samen met studenten, om te zorgen dat de uiteindelijke concepten echt aansloten bij de doelgroep. Albron vroeg aha!nneke om drie co-creatie sessies te ontwerpen en faciliteren om tot inzichten en verder uitgewerkte concepten te komen.

Uitdaging

The Positive Eating Club werd opgericht en gemotiveerde, geïnteresseerde studenten konden zich opgeven. Deze studenten namen deel aan drie co-creatie sessies, samen met interne stakeholders van Albron. Elke sessie had zin eigen focus: (1) introductie & verkenning, (2) assortiment & prijs, (3) vibe & service. Voorafgaand aan elke sessie kregen de studenten een creatieve opdracht die als input diende tijdens de sessie.

Aanpak

Marketeers, onderzoekers en koks van Albron kregen inzicht in de behoeftes en wensen van studenten zelf. Dit was erg krachtig, omdat het ze in staat stelde om het geleerde meteen in de praktijk te brengen. Door de input uit de drie sessies konden ze de drie globale concepten echt in detail verder uitwerken.

Impact